Jõuaks, jõuaks jõulud tulla!

Lasteaed-algklassid. Jõuaks, jõuaks jõulud tulla! Ootuärevuses koos kirjanik Vildega. Detsembrikuus on Eduard Vilde jõuluehteis korteris tunda apelsinide ja kuuselõhna. Meie mänguline jõulutund viib lapsed reisile saja aasta tagusesse Vilde maailma, kus vana aja asjad kibelevad kannatamatult jutustama lugusid kirjaniku elust ja seiklustest.



Karjäärinõustamine “Pisuhänd”

7.-9. klass. Tahad saada Vestmanniks või Piibeleheks? Tunnis keerutame väärtusteratast ning arutleme teose põhiselt karjääri mõjutavate väärtuste üle. Kuulsuse iha, pere, armastus, raha - millised tegurid mõjutavad meie otsuseid? Kas tänases ühiskonnas nõuab eristumine julgust? Läbivaks teemaks mina-pildi loomine. Vaatame klippi telelavastusest ning mängime ka ise läbi vahvaid stseene.



Minu esimesed triibulised

2.-4. klass. Eduard Vilde ainus lastejutt “Minu esimesed triibulised” ilmus küll juba üle 100 aasta tagasi, kuid loos kõlavad mõtted ja mured on päevakorras ka tänapäeval. Kas Eedi ja Villi olid selles loos võrdsed? Kuidas võiks Eedi ja Villi lugu lõppeda täna? Tunnis arutleme kaasahaarava rollimängu abil võrdsuse, õigluse ja märkamise üle. Lisaks viime tunni teises pooles läbi ühe loomingulise ja tõhusa sotsiaalkampaania.



Punane sokk ja näpitsprillid

Lasteaed-algklassid. See tore ja põnev tund on lõbus rännak läbi Vilde kodu tubade, kus eriti “kummalised” vana-aja asjad kibelevad oma lugusid rääkima. Teiste seas Vilde punane sokk, näpitsprillid ja hiigelsuured kohvrid saali nurgas. Muuseumitunnis saame teada, kes see härra Vilde niisugune oli, millega ta tegeles ja mis talle meeldis. Mänge ja jutte jätkub 6-toalise korteri igasse nurgakesse.



Spunk ja susla

Lasteaed-algklassid. Selles tunnis saame tuttavaks Nalja-Vildega. Kes ta selline oli ja mis ta tegi? Uurime, kas Eduard Vildel võis midagi ühist olla ka Astrid Lindgreni armastatud tegelase Pipiga. Mis see nali üldse on? Kas kõige üle on sobilik naerda? Tunnis saavad lapsed “nalja heita”, kuulata jutte nii kirjanik Vilde kui ka Pipi elust, vaadata multifilmi ja teha endale üks naljaka sõnumiga ukserääkija.



Tossutäkuga maailmanäitusele

3.-6. klass. Eduard Vilde oli väga reisihimuline kirjanik ning külastas oma eluajal väga paljusid maid. Selles tunnis pakimegi kohvri ning sõidame koos (aja)kirjanik Vildega Pariisi, vaatama 1900. aasta maailmanäitust. Teel läbime mitmeid jaamu, kus uurime katsete abil, kas reisimine ja elu-olu on vahepeal ka muutunud. Tunni teises pooles meisterdame endale praktilise reisikohvrikese.



Vahva vunts Vilde

5.-12. klass. Tund on sobilik esimeseks tutvumiseks Vildega. Teeme tutvust vahva vunts Vilde elu ja tegemistega ning tema 1920ndate stiilis koduga. Tema Kadriorus asuva autentse korteri igasse tuppa jätkub põnevaid ja värvikaid lugusid elust, loomingust ja ajastust. Ringkäigu ajal saame proovida Vilde ajastu aksessuaare. Tunni lõpus on võimalik oma teadmised proovile panna ning kinnistada uues kaasahaaravas interaktiivses nutiviktoriinis.



Mäeküla piimanaine

10.-12. klass. See tund on pühendatud Eduard Vilde psühholoogilisele romaanile “Mäeküla piimamees”. Kui seni on teoses nähtud eelkõige Prillupi romaani, siis kaasaegne retseptsioon tõlgendab ainest pigem Mari vaatepunktist. Haridusprogrammis “Mäeküla piimanaine?!”vaheldub teoreetiline aine käsitlus kaasava loomingulise töö ja õppevideo vaatamisega.



Hullumeelsed 1920-ndad Kadriorus

7.-12. klass. Ajal, mil Vilde elas oma esimeses ja viimases kodus Kadriorus, hullutas maailma glamuurne sädelev kümnend. Mood, kirjandus, feminism, tehnika areng, ühiskonnaelu. Programm annab ülevaate kultuuri ja eluolu muutustest 1920-ndatel ning täiendab ajalootunnis õpitut.